Hrvatsko planinarsko društvo ''Zrin'' Petrinja

Vukovar i Ilok 2016.

Atipični planinarski izlet. Sedamnaest petrinjskih i sisačkih planinara. Hodalo se, ali ne po planini, nego po ulicama, muzejima, crkvama, šetnicama, groblju i podrumu dva prelijepa grada. Jedan je Grad heroj, a drugi najistočniji grad u Hrvatskoj. Vrijeme nas je odlično poslužilo, puno zanimljivoga smo vidjeli, naučili i obnovili znanja, zapalili svijeću u spomen na sve poginule, okrijepili se kapljicom traminca u iločkim podrumima, ali i družili kod ujne naše Višnje, organizatora putovanja koja nas je primila i ugostila kao svoje.

Kristina Suppe

Izvještaj s izleta - Zrmanja

Zrmanja - Tulove grede 13. 08. 2016.

U subotu 13.08.2016. HPD Zrin je organizirao dvodnevni izlet u Obrovac-kanjon Zrmanje i uspon na Tulove grede. Nakon manjih organizacijskih prilagodbi, krećemo iz Petrinje oko 6.30, ukupno 6 učesnika. Stajemo na prvu kavu kod Mirjane-Rastoke, gdje srećemo planinare iz HPD Vihor iz Zagreba, među kojima i nekoliko poznatih. Iza toga nastavljamo prema Obrovcu, gdje stižemo oko 12 sati, te nam se tu pridružuje još troje planinara. Nakon okrepe, odlazimo na vožnju brodom prekrasnim kanjonom Zrmanje, od Obrovca do ušća. Posebno je zanimljivo mijenjanje izgleda kanjona, s mnoštvom jedinstvenih stijena i krških oblika. Dolaskom do Novigradskog mora, hrabriji koriste vrijeme za kupanje u iznimno “svježem” moru. Povratna vožnja do Obrovca ponovno je prekrasan i poseban doživljaj.

Nakon pića u baru na rivi (uz Zrmanju, naravno), opraštamo se od dvoje planinara koji nastavljaju put dalje, a mi odlazimo na fritule i palačinke, s domaćim pekmezom od smokava, te prefin liker od drenjina (drijenka), kod drage gospođe Mirjane, inače rođene Obrovčanke, no sada Zagrepčanke, koja nas je ugostila u svojoj rodnoj kući, te nam pokazala bogatu etno-zbirku raznih predmeta obrovačkog kraja, koju je strpljivo godinama prikupljao njen brat Martin, uz pomoć supruge Josipe. Inače moji vrlo dragi prijatelji.

Poslije iznimno ugodnog druženja, te opremljeni ostatkom likera od drenjina, koji nam je gospođa Mirjana velikodušno spremila, odlazimo na večeru i druženje, u kuću gospođe Ružice, gdje smo organizirali spavanje. Položaj kuće je prekrasan, na samoj obali Zrmanje, tako da smo spavali uz zvukove vjetra i žubor rijeke. Tu nam se pridružuje još jedna učesnica izleta.

Sutradan nakon doručka, krećemo autima prema Tulovim gredama, vožnja oko pola sata od Obrovca “Majorskom cestom”. Polazna točka hodanja nam je na prijevoju Prag, kod burobrana (n/v 869 m), a cilj vrh Tulovih greda (n/v 1120 m). Krećemo u 10.30. Prvi dio staze je travnat, s nešto kamenja, i nije težak za savladati, no nakon sat vremena hoda dolazimo do dijela gdje je penjanje zahtjevnije, uključuje sajle, i ruke i noge (ponegdje četveronoške), te prolaze kroz uske procjepe, gdje se ne može proći s ruksakom. Nakon lakog savladavanja svih dugonogih sudionika, te asistencije i malo podrške sudionicima s kraćim ekstremitetima, svi smo se uspješno popeli na vrh. Pogled je prekrasan, i s obzirom da je bilo vrlo vedro, proteže se od otoka (Lošinj, Silba, Vir, Pag, Ugljan, Pašman, Kornati), pa do Biokova. Nakon kraćeg zadržavanja, spuštamo se oprezno istim putem, te smo oko 14.00 kod auta.

Poslije kraćeg odmora, vraćamo se istom cestom (Majorijom), cilj nam je Starigrad, uz usputna stajanja za fotografiranje. Prekrasan ljetni dan koristimo za kupanje (opet hrabriji), sunčanje, a čak i jedno nazdravljanje za rođendan, te se oko 18.30 spremamo za povratak, a jedna planinarka nastavlja put juga. Stajemo još na kavi u Borju, te smo u Petrinji oko 23.00.

Vrijeme je bilo predivno, ekipa odlična, puno zafrkancije i opuštenosti. Zahvaljujem Zlatku na ustupljenim fotografijama s ovog izleta (on nam je bio nešto kao službeni fotograf- oko 500 slikica), te Dragani i Marku na još nekoliko fototgrafija.

Hvala još jednom svim sudionicima (ukupno nas je bilo 10), posebno na ukazanom povjerenju, jer je ovo bio prvi izlet u mojoj organizaciji, tako da sam iznimno sretna i zadovoljna da nam je bilo lijepo ☺.

Marija Pendić

Izvještaj s Omanovca

U subotu 7.5.2016. HPD Zrin je organizirao izlet na Omanovac.

Na izletu je sudjelovalo pet planinara HPD Zrina i tri HPD Siska.

U 7:30 smo se okupili u kafiću u Popovači te se nakon kave i rakije zaputili prema Lipiku. Tamo smo posjetili Državnu Ergelu i uz stručno vodstvo saznali puno zanimljvosti o konjima Lipicancima, radu i povijesti Ergele.

Prema planu na ugodnu šetnju smo krenuli iz centra Pakraca kroz šumu Kalvarija do odmorišta Tromeđa. Nakon toga smo stazom preko Ploča (koja je puna prepreka zbog sječe šume) stigli do pl. doma Omanovac.

Na domu smo uz crveno Staročeško pivo uživali u pogledu, a nakon objeda se rasporedili po strateški odabranim pozicijama na klupe i podeste te odspavali rundu.

Povratak je slijedio stazom preko Turskih kapija i Žirovnjaka te smo uz stajanje zbog branja kopriva i mente stigli do Tromeđe. Prije šume Kalvarija smo svratili do izvora Markovac na okrijepu (i na pranje cipela zbog prijetnji vozača :) ).

Na kraju, udaljenost od Petrinje, krajolik, pl. dom sa svojom širokom ponudom i mogućnost posjete Ergele uz naravno, društvo kao u subotu čine i učinili su ovaj izlet odličnim.

Dragana

Izvještaj s izleta na Strahinjčicu!

Dana 17. 04. 2016 HPD ZRIN  održao je izlet na Strahinjčicu.

Iz Petrinje u 7.00 sati. Nakon  1,15 sati već smo bili u Krapini, parkirali naša vozila i nas

dvadeset dvoje na jutarnju kavicu u obližnji kafić. Potrošili smo nepun sat vremena i krenuli u

muzej koji nam je bio prva destinacija po planu. Nakon procedure karata koje smo dobili

po vrlo povoljnoj cijeni ušli smo u muzej. Razgledavanje je potrajalo oko sat vremena.

Po izlasku iz muzeja na parkalištu nas je već čekala naša domaćica Smilja iz lokalnog

planinarskog društva, odvela nas  na polaznu točku našeg uspona dala nam instrukcije

pozdravili se a mi krenuli oko 11 sati stazom preko jelenske pećine prema Pl. domu.

Uspon je potrajao između dva - tri sata s obzirom na šarolikost grupe. Po dolasku na dom

uslijedio je ručak piće i leškarenje za neke i preko dva sata.

U međuvremenu je jedna grupa obišla vrh Sušec (846m).

Oko 15.00sati krenuli smo stazom preko slona prema Podgori uz napomenu da se grupa iz Siska vratila  istom stazom preko pećine. Spust je potrajao opet

dosta dugo,(2-3 sata). Po dolasku na odredište zadržali smo se više od sat vremena u

lokalnom kafiću i oko 18.00 sati krenuli kući. U Petrinju stigli oko 19.30 bez gubitaka.

Vrijeme je bilo odlično, atmosfera i raspoloženje na zavidjoj razini.

Miloš Crnković

RADNA AKCIJA NA PLANINARSKOM DOMU „MATIJA FILJAK“

Kao i svake godine, tako se i 02.04.2016.g. skupilo tridesetak vrijednih članova HPD „ZRIN“ Petrinja na radnoj akciji proljetnog uređenja planinarskog doma. Podijelili su se u više radnih grupa. Jedni su napravili nove klupe i stolove, drugi su ih premazivali  lazurom. Premazivalo se i drveno pročelje planinarskog doma kako bi se zaštitilo od vremenskog utjecaja. Odradilo se i veliko proljetno čišćenje unutrašnjosti doma, uređene su spavaonice, kupaona i toaleti, kao i dnevni boravak, oprani prozori i zavjese. Sekcija vrtlara je dopunila naš „vrt osjetila“ novim biljkama, a markacisti označili privremenim oznakama (crvenim trakama) planinarsku stazu od okretišta do vidikovca, budući je službena planinarska staza uništena teškim strojevima koji izvlače posječena stabla iz šume. Ukratko, vrijedni planinari su napravili dobar posao, bio je lijep prizor vidjeti ovako složnu i vrijednu ekipu, a još ljepše vidjeti rezultate njihovog rada. Pozivaju se građani da iskoriste ove lijepe proljetne dane, da prošeću prirodom i dođu na Hrastovičku goru, na naš planinarski dom.