Hrvatsko planinarsko društvo ''Zrin'' Petrinja

Vratnik - Dikavac

Vratnik - Dikavac, 28. ožujka 2016.

Dan je 28. ožujka 2016. Jutarnje vrijeme nije najavljivalo dobar dan za hodanje. Počelo je i kišiti. Na Trgu se ipak pojavilo osam planinara: tri iz HPD Siska, dva iz HPD Jelengrad iz Kutine i tri iz HPD Zrina. Nakon kave u Zelenoj dolini krenuli smo preko Donje Bačuge i Maje prema Vratniku. Za 40 minuta bili smo na polazištu. Cilj nam je bio otkriti put od prijevoja Vratnik do Dikavca, jednog od vrhova Zrinske gore na 585 metara nadmorske visine na koji se može slobodno popeti i koji ima krasan vidik jer nije pod šumom. Vrijeme se smirilo, nestalo je opasnosti od kiše i u 9,30 krenuli smo s Vratnika putem iznad sela Čavlovice ka Vučkovića brdu (549 m) tražeći putove kroz zapuštene dijelove šume. Nekad smo se morali vračati, pronalaziti pretpostavljenu stazu, gledati kartu, određivati gdje je Dikavac. Nakon Vučkovića brda pojavilo se i sunce, ali je zbog vjetra vrijeme i dalje bilo prohladno. Nakon blizu tri sata hoda pred nama se pojavila šuma crnog bora, znak da smo gotovo na Dikavcu. Izbili smo na čistinu i ugledali repetitor, odašiljač ili što li je već.

Zbog vjetra koji je neugodno puhao odlučili smo ručati u borovoj šumi u kojoj je bilo puno ugodnije. Sada kad smo znali put, povratak je bio brži i trajao je nešto malo više od 2 sata hoda. Uz put smo obišli i kontejner ispod Vukšića brda(507 m). Ukupno smo hodali nešto preko 6,5 sati i, kako Dražen kaže po GPS-u, prešli blizu 18 kilometara. Kada Dražen skine trag poslati ćemo vam ga da možete naš put pratiti i na karti. Nakon uskršnjeg blagovanja to je bio napor koji smo ipak svladali. Biti će to jako lijepa staza koja pruža mogućnosti obilaska i drugih vidika tog dijela Zrinske gore.

Ivica Šustić

Izvještaj s izleta u Viroviticu

U nedjelju, 20. ožujka održan je izlet i posjet HPD-u “PAPUK” iz Virovitice. Ovo je bio naš prvi organizirani i službeni posjet tome planinarskom društvu, koje je po veličini, načinu rada i članstvu vrlo slično našemu i s kojime želimo ostvariti dobre prijateljske odnose. Na izletu je bilo 17 naših članova, a prijevoz je organiziran mini-busom.

Prvo smo obišli planinarsku kuću “Brusovi” gdje su nas članovi HPD “Papuk” lijepo dočekali i ugodno iznenadili svojim srdačnim i veselim društvom. Obišli smo kuću i lijepo uređenu okolicu s predivnim izvorom pitke vode, te uživali u degustiranju njihovih domaćih proizvoda. Nakon toga obišli smo stazu “Virovitički vidici” u dužini od 9,6 km uz ugodno društvo njihovih članova i stručno vodstvo vodiča, za što nam je trebalo malo više od tri sata. Putem smo nekoliko puta stajali radi okrjepe i prekrasnih vidika prema Virovitici i dalje rijeci Dravi, te u daljini Mađarskoj. Također smo bili prisutni i vidjeli kako su organizirali radnu akciju markiranja svojih planinarskih staza. Nakon povratka na prvi virovitički ribnjak, gdje smo ručali, obišli smo centar grada Virovitice, opet uz stručno vodstvo domaćina. Bili smo upoznati s najznačajnijim znamenitostima Virovitice i još uživali u druženju s prijateljima planinarima njihovog društva.

Zahvaljujemo se predsjedniku Vladimiru Suboti i svim članovima koji su na bilo koji način uljepšali nam ovaj prekrasan sunčani prvi dan proljeća u Virovitici. Nadamo se da će nas uskoro posjetiti na našem planinarskom domu i da će mo opet uživati u njihovom veselom društvu.

Još jednom veliko hvala HPD-u “Papuk” na prekrasnom izletu i veselimo se ponovnom susretu s njima!

Saša Juić

HPD “Zrin” Petrinja

Izvještaj s Učke

Učka 12.-13.3.2016. - aktraktivna i zahtjevna planina smještena iznad Opatijske rivijere.

Na izletu je sudjelovalo 27 planinara iz 3 planinarska društva: HPD Siska, HPD Zrina i HPD Jelengrada.

Krenuli smo na planinarsko/turistički pohod u subotu u 5:45 sa željezničkog kolodvora u Sisku velikim autobusom. Da nas očekuje najavljena bura tokom dana, mogli smo se uvjeriti rano kada smo zbog jakih udara vjetra morali napustiti autocestu u Delnicama i nastaviti starom cestom prema prvom odredištu, Lovranu.

U centru Lovrana smo ostavili 5 planinara koji su savjesno procijenili da će planirana ruta hodanja za njih biti preteška pa su odlučili dan provesti šetajući Lungomareom, obalnom šetnicom koja povezuje mjesta na Opatijskoj rivijeri.

Ostali planinari su se uputili prema malom mjestu Mošćenice, koje nam je bilo polazište planinarske rute. Nakon kratkog obilaska mjesta, započeli smo uspon kroz selo Mihani i prema vrhu Kremenjak. Na zadnjem usponu prema hrptu Učke, spletom okolnosti smo promijenili smjer i odlučili ne otići na Kremenjak, nego krenuti prema vrhu Brgud. To se kasnije pokazalo kao dobra odluka jer je hrptom bilo teško hodati zbog stalne borbe s jakim vjetrom koji nas je na trenutke gotovo rušio. Nakon kratke pauze kod Lovačke kuće Perun, nastavili smo putem prema selu Mala Učka. U selu smo se svi okupili te još jednom savjesno podijelili u dvije grupe na dvije različite staze. Manje zahtjevnom stazom koja ide oko samog vršnog grebena do planinarskog doma Poklon se odlučilo 5 planinara, a ostatak planinara drugom koja ide oštro uz brdo prema vrhu Vojak i nakon toga naglim silaskom prema Poklonu prelazeći oko 880 mnv. Na vršnom grebenu nas je dočekao snijeg, na nekim je mjestima bio visok čak 40 cm. Ispostavilo se da je vremenski podjednako trebalo grupama da stignu do Poklona na zasluženi odmor, oko 18 h. Na domu nas je dočekao autobus sa ostatkom stvari te je nakon marende odvezao ostatak grupe na noćenje u Lovran.

Smještaj je bio organiziran na pl. domu Poklon za 12 osoba i u hotelu u Lovranu za 15 osoba.

U nedjelju nam je bilo ljepše vrijeme sa nešto manje vjetra. Budući da smo spavali na dva različita mjesta, organizirali smo hodanje tako da se pokušaju zadovljiti želje i potrebe većine. Planinari koji su spavali na domu, podijelili su se u dvije grupe po 6 ljudi. Jedna grupa se brzo spustila u Lovran preko Gorice i Lignja te ostatak dana uživala uz more, dok je druga grupa preko vrha Grnjac otišla do Lovranske drage i šetnice „Slap“ te nakon toga na vrh Knezgrad i potom se spustila u Lovran. Planinari koji su spavali u hotelu su u gotovo punom sastavu (jedan planinar nije išao zbog ozljede koljena) otišli uz more do Medveje te su uz kamp stazom kroz duboku usjeklinu došli u Lovransku Dragu i obišli šetnicu „Slap“. Poslije odmora su se uz hotel Draga di Lovrana spustili preko sela Oraj do Labinskog, na pola puta između Medveje i Lovrana.

Svi smo se napokon okupili i krenuli zadovoljni kući u 16 h.

Za kraj bih se zahvalio Anici na suorganizaciji i ostalim planinarima na sudjelovanju u realizaciji izleta i dobrom druženju.

Autor teksta i fotografija: Marko Kotaranin

IZVJEŠTAJ S PREDAVANJA

OSNOVE METEOROLOGIJE I ORIJENTACIJE

SA TOPOGRAFIJOM

U nedjelju 06.03.2016. u P. D. ''M. Filjak'', na vrhu H. Gore, održano je predavanje na temu

OSNOVE METOROLOGIJE I ORIJENTACIJE SA TOPOGRAFIJOM

u organizaciji HPD ''Zrin'' i Centra za osobni razvoj *Izvor*, oba iz Petrinje.

Predavanje je održao umirovljeni časnik HV-a Siniša Simonović, član ''Zrin''-a i *Izvora*-a.

Predavanje je trajalo od 10:30 - 15:30 h, 4 sata nastave uz tri pauze u ukupnom trajanju od 50 min.

Cijeli program je pratilo 32 planinara iz HPD ''Zrin'', 1 iz HPD ''Sisak'', obitelj Podhraški iz Zagreba, a 8 planinara iz HPD ''Sisak'' koji su kasnije došli i pratili dio programa.

Planinari su se do doma uspinjali različitim planinarskim stazama i automobilima.

Vrijeme je bilo pretežno sunčano, a atmosfera na predavanju i oko doma je bila odlična.

Skupina iskusnijih planinara koju je predvodio V. Kaurinović  dragovoljno, vrlo savjesno i pravovremeno je preuzela obaveze oko roštilja  na zadovoljstvo većine.

Predavanje se pokazalo predugačkim za većinu planinara pa iz tog iskustva najavljujem  da će sljedeća predavanja trajati najduže 2 sata dok će se  3. sat  ostaviti za pitanja, dijeljenje iskustva  vezanih za temu predavanja te neformalno druženje.

Ovim predavanjem se postavio temelj za daljnje praktične vježbe koje će se odvijati u realnim uvjetima kretanja po zemljištu za vrijeme izleta HPD ''Zrin''.

Zahvalio bih se svim planinarima i gostima iz Siska i Zagreba koji su svojim dolaskom pokazali zanimanje za ove teme, a posebno Predsjednici Ljiljani Štefulić i i Upravnom odboru HPD ''Zrin'' na organizaciji i ustupanju P. D. ''M. Filjak'' za predavanje.

Također se zahvaljujem bračnom paru Čarapar koji su u vrijeme održavanja predavanja bili dežurni  Doma te mi osobno pomogli u pripremi pomagala i dvorane za predavanje.

Siniša Simonović

Izvještaj s izleta Moslavina zimi

Izvještaj s izleta Moslavina zimi - 28. veljače 2016.

Vrijeme polaska: 7,30 s Trga hrvatskih branitelja, Petrinja, 20 planinara u 5 automobila

Kratkim dogovorom prihvaćena je izmjena najavljene ture hodanja i dogovoreno je hodanje u jednoj zajedničkoj grupi kružnom stazom u trajanju hodanja oko 5 sati (protegnulo se to na 6,30 sati boravka u prirodi).

Krenuli smo prema Popovači i mjestu okupljanja uz kavu sa 6 pridruženih planinara HPD Siska. Poslije jutarnje kave nastavili smo autima do Baze, tj. početka staze.

Nakon kratkog spremanja i zajedničkog fotografiranja krenuli smo od Baze u 9,30 preko Kolčenice i kapelice Sv. Benedikta do Jezera Mikleuška. Uz povremene kraće odmore stigli smo do Jezera Mikleuška u 11,30. Hodanje smo dalje nastavili uz Crkveni jarak prema Visu. Pri spustu do kamenog potoka planinarka slabih kondicijskih sposobnosti trebala je pomoć pri daljnjem kretanju (nošenje ruksaka, ohrabrivanje) te je dio grupe dosta usporio hodanje, a brži i spretniji su produžili svojim tempom. Zainteresirani planinari nakon kamenog potoka su još obišli Pavlinski samostan. Hrptom uz blagi uspon od Visa smo došli do Humke, najvišeg vrha Moslavačke gore, gdje su se brži hodači uz vatru kod izviđačke kolibe družili čekajući da se svi okupimo. Iskoristili smo priliku i slučajne posjetitelje koji su do Humke i Visa došli vozilom, zamolili da spomenutu planinarku uz pratnju dvije osobe prevezu do auta. Nakon okupljanja i odmora sporije grupe u 15 sati smo krenuli prema Bazi i stigli do nje za sat hoda. Pozdravljanje i rastanak s planinarima iz Siska je dovršeno uz popodnevnu kavu u Popovači.

Vrijeme idealno za hodanje po ovoj laganoj, do srednje teškoj stazi, ali ne i za uživanje u vidicima. Uživali smo u društvu pasjeg zuba, ugroženog i iznimno lijepog proljetnog cvijeta.

Zahvaljujem svim sudionicima na njihovom sudjelovanju u realizaciji ovog izleta. Posebno ističem Marijana i Sinišu i njihovu pomoć spomenutoj planinarki, Gezu za vođenje, a ostatak ekipe za veselo raspoloženje i dobro druženje.