Hrvatsko planinarsko društvo ''Zrin'' Petrinja

Božićni domjenak HPD "Zrin" Petrinja

U subotu 19. prosinca 2015. godine, održan je Božićni domjenak HPD “Zrin” Petrinja na planinarskom domu “Matija Filjak” na Hrastovičkoj gori. Prisustvovalo je ukupno 27 članova društva s nekoliko gostiju. Dio članova je došao pješice na dom, a dio se dovezao automobilima i dopremio hranu i piće. Dežurni Vlasta i Vlado Kaurinović lijepo su ukrasili dom i vodili brigu o serviranju hrane i pića, te svojim primjerom pokazali kako se vodi dežurstvo na domu. Prije ručka dio prisutnih otišao je do vidikovca iznad Gornje Bačuge na prigodno postavljanje smjerokaza planinskih vrhova koji se vide s vidikovca. Tablu je osmislio Marko Kovačević, a postavili su je Miloš Crnković i Saša Grahovac. Staza od pl. doma do vidikovca je vrlo loša zbog sječe šume koja je u tijeku. Nakon toga uslijedio je ručak i druženje do večernjih sati. Predsjednica Ljiljana Štefulić prisutnima je podijelila nove majice, koje su napravljene uz pomoć Turističke zajednice Grada Petrinje.

Zahvaljujemo se svim prisutnima, onima koji su pomogli u organizaciji ovog domjenka, a posebno Marijanu Štefuliću na izvrsnoj pečenici.

UO HPD “Zrin” Petrinja

Izvješće Zavižan 2015.

Izvješće s 9. tradicionalnog, zimskog uspona na Zavižan (1594 m) 11.-13. prosinca 2015.

Ruta:

Oltari (950 m) - Siča - Pl. dom Zavižan (1594 m)

Pl. dom Zavižan – Premužićeva staza - Rossijevo sklonište - Pl. dom Zavižan

Pl. dom Zavižan – Zavižanski Pivčevac - Pl. dom Zavižan

Zavižan - Oltari

Visinska razlika: 650 m

Polazna i odredišna točka – Pl. dom Oltari (na cesti Sv. Juraj – Krasno - Otočac)

Duljina uspona: 4 h (u ljetnim uvjetima) - planirano oko 5 h, oko 12 km

Težina: Zahtjevno zbog zimskih uvjeta

Ukratko:

Izvidnica je stigla već u petak popodne (Neno, Saša G. I Tomo) te lijepo ugrijala dom na Oltarima.

Drugi dio (Lily, Igor, Ivica I Dražen) je svratio u Krasno na obilježavanje Dana planina. Odslušali smo kraj predavanja o proizvodima planina, poslušali KUD iz Po.. te pogledali početak filma Krajačev san. Zbog duljine filma (oko 50 min) smo odustali, ali ga svi želimo pogledati u cjelosti. Nadam se kako će biti nabavljiv.

Ujutro se priključio ostatak ekipe i krenuli smo autima na Zavižan.

Ante Zavižanski je potvrdio kako je cesta čista, a vrijeme lijepo, pa smo poželjeli otići na Premužićevu stazu, a uspon od Oltara ostaviti za druge prilike kad cesta bude neprohodna.

Medjutim, dva auta su prošla, a ostala tri su se se vratila, zbog mjestimično zaleđene ceste (s vozačima, putnicima i bez tri ruksaka koje su neki “planinari” poslali na Zavižan po rendžerima Nacionalnog parka). Povratnicima je ponuđen prijevoz do Zavižana, ali su ipak odlučili ići pješke od Oltara.

Ekipa koje ja došla autima, nakon doručka krenula je na Premužićevu stazu, s namjerm obići koliko stignemo do Rossijeve i/ili Gromovače, Pasaričevog kuka.. Stigli smo do Rossijeve.

Ekipa povratnika se popela iz Oltara i otišla na Zavižanski Pivčevac i Kosu.

Vrijeme idealno za hodanje, sunčano i relativno ugodno toplo (iako oko nule). Snijega, službeno, desetak centimetara, ali u šumi ga je bilo više, no ne preteško za hodanje, a Premužićeva staza, po zimi i snijegu prekrasna. Trebalo nam je 6 sati za dionicu do Rossijevog skloništa i natrag.

Drugi dan magla i neugodno, odustajemo od hodanja i spuštamo se (većina) do Senja na tradicionalnu kavu na rivi.

Sve u svemu.. lijepo.

Učesnici izleta:

Lili, Sanja, Matea, Anica, Vlasta Ž, Ljilja, Fatima, Ivica, Igor,  Saša G., Tomo, Neno, Saša J, Marijan, Vlado, Marko, Miloš, Goran, Dražen - 19 duša

Zagreb, 20. 12. 2015

Dražen

Gola Plješivica

HPD "Zrin" Petrinja, 8. studeni 2015. Izlet na Golu Plješivicu 1649 m

Tremzina i Sadikovac

Dana 24. listopada 2015. održan je izmjenjeni izlet na Tremzinu i Sadikovac.

Naime, prvo smo obišli Tremzinu s njena dva vrha; Čardak i Oklinak, a kasnije je bilo planirano da će mo posjetiti Cerovačke špilje, međutim bilo nas je premalo za ulazak, pa smo otišli na Sadikovac iznad Baških Oštarija.

Vrijeme je bilo prekrasno, a ekipa malobrojna, ali dobro raspoložena.

Saša Juić

KESTENIJADA 2015.

Dana 17.10. 2015. održana je Planinarska kestenijada na planinarskom domu Matija Filjak na hrastovačkoj gori. Za planinare HPD Zrin kestenijada je počela mnogo ranije jer je trebalo učiniti mnoštvo priprema da bi ovaj događaj uspio. Formalno za nas je događaj počeo u petak 16.10.15. kad smo ugostili naše prijatelje iz planinarskog društva Mulež čiji smo gosti bili u trećem mjesecu. Grupa za doček se sastojala iz tri dijela. Jedna grupa je pribavila najnužnije piće. Druga grupa je priredila hranu i pripremila dom za doček gostiju. Treća grupa je dočekala goste i odvela ih u dom. Sve je to kulminiralo prekrasnom večerom i druženjem sa našim gostima koji su bili očarani kako našim domom tako i našim dočekom.

Sutradan se dogodila Planinarska kestenijada. Kako i priliči nazivu većinu učesnika su činili planinari iz nama prijateljskih društava. Bilo je prisutno preko dvadeset planinarskih društava iz Hrvatske i inozemstva. Velika večina od njih je dohodala iz grada do našeg planinarskog doma. Vodiči su bili članovi iz HPD Zrin.

Na platou ispred planinarskog doma od ranih prijepodnevnih sati do kasnih poslijepodnevnih se događala kestenijada. Učestvovalo je mnoštvo OPGeova, Lovačko društvo, bend koji je zabavljao učesnike i bogat zabavni program. Cijeli događaj uz nadzor organizatora koji su bili iz HPD Zrin je protekao bez naznake ikakvog incidenta. Tako su članovi HPD Zrin još jednom dali svoj mali - veliki doprinos ovoj gradskoj manifestaciji.